Thursday, August 13, 2015

13th Aug. Sightseeing Around Lima Lima観光だぞ

Sightseeing Around Lima
8月13日 Lima観光だぞ


Around 9 o’clock, we ate breakfast.
  9時頃朝食を食べました。


It was the last day of our trip and it might be the first time that we ate breakfast without meeting time. We have free time all day long today.
  今日は旅行最終日で、初めて待ち合わせ時間なしで食べる朝食でした。今日は一日中フリーです。


Around 11 AM, we went out for sightseeing.
  11時頃、観光に出かけました。


The traffic here in Lima is very busy and people drive aggressively.
  Limaの交通は混んでいて、人々は攻撃的な運転です。



After 20 minutes walk, we got to the ocean.
  20分歩いて、海へ出ました。


There is paraglider attraction there.
  パラグライダーをやっていました。



After we trained our muscles a little bit,
  ちょっと筋肉を鍛えて、


we went back to our hotel.
  宿に戻りました。


Because we were so tired, Tamami took a nap for 3 hours and I wrote my blog until she woke up.
  とても疲れていたので、Tamamiさんは3時間昼寝をし、起きてくるまでblogを書いていました。


Around 5 PM, we went out to buy final souvenirs to Vivanda, local super market.
 5時頃、最後のお土産を買いに、ローカルスーパーのVivandaへ行きました。


We bought a lot of souvenirs especially snacks for 90 sol (4,500 yen).
  お菓子を中心にたくさんのお土産を90Sol4,500円)分買いました。


After we ate McDonald’s,
  マクドナルドを食べた後、


we went back to the hotel at 6:30 PM. We have to leave soon.
  6時半にホテルに戻りました。もうすぐ経たなければ・・・



At 7:45, the driver came to pick us up and we left for the airport.
  7:45分にお迎えが来て空港に向かいました。


Although our travel agency said he can speak Spanish, his English is very good and he showed plenty of sightseeing point on the way.
  旅行代理店は、運転手はスペイン語を話すと言っておりましたが、彼の英語は上手で、道中たくさんの観光名所を紹介してくれました。
[Movie] Lima Traffic 1動画:(10 sec)

[Movie] Lima Traffic 2動画:(33 sec)

[Movie] Lima Traffic 3動画:(64 sec)


Thanks to his aggressive driving, we arrived at the airport earlier. Gracias!
  攻撃的な運転のお蔭で空港へ早く着きました。ありがとうございました。


At the airport, Tamami bought a pillow for travel. Though I brought a pillow from Japan, we left it in the airplane on the way.
  空港でTamamiさんが旅行用の枕を買いました。日本からもってきたのですが、道中飛行機に置いてきてしまったのです。


Around 11:30 PM, we left Lima. Bye-bye Peru, bye-bye South America!
  11時半頃、Limaを経ちました。さようならPeru、さようなら南アメリカ!

No comments:

Post a Comment