Monday, September 21, 2015

21st Sep. Beautiful Ocean ちゅら海だぞ

Beautiful Ocean
9月21日 ちゅら海だぞ


 
This is our accommodation. It’s like a Karaoke Box.
  カラオケボックスのような宿です。


 
We went for a walk around the accommodation.
  宿周辺を散歩しました。


 
Here is Araha Beach.
  アラハビーチです。
 





That’s the American Village. We want to go there next time.
  アメリカンビレッジです。次回は行きたいです。


 
We left for the north district at 10AM.
  10時頃、北部へ向け出発しました。


 
 
 
First, we visited the famous confectionery factory.
  まず御菓子御殿へ行きました。


 
Big cars are suitable for drying clothes.
  デカイ車は洗濯物を乾かすのに良いですねぇ・・・。


 
 
 
Here is Zampa-misaki Cape.
  残波岬です。


 
This is the highest lighthouse in Okinawa Prefecture.(90 feet)
  沖縄で一番高い灯台だそうです。31m


 
There are 99 steps to get to the top.
  上に行くまでに99段の階段があります。


 
Scary~
  こわ~


 
 
We can see the beautiful scenery from the top.
  頂上からはきれいな景色がみられます。


 
After the cape, we visited Manzamou Beach.
  その後、万座毛ビーチへ行きました。


The beach is one of the most famous place in Okinawa.
  万座毛は知名度が高いですねぇ~。

 

 

We ate traditional food at the restaurant.
  沖縄料理を食べました。
 



 
We bought the ticket sold in advance. We needed to stop and have a short break many times because,
  前売り券を買いました。何度も停まって休憩しなければなりませんでした。なぜなら


 
traffic was so heavy anywhere.
  どこも道が混んでいたからです。


 
At last, we got to the Churaumi Aquarium at 5:30 PM. Churaumi means beautiful ocean.
  5時半にやっとちゅら海水族館に着きました。
 
 



First we watched the last dolphins show.
  初めに最終のイルカショーを見ました
 




 
 
 
Following that we enter the aquarium and saw a lot of fish.
  その後、中に入ってたくさんの魚を見ました。


 
Maybe this aquarium is the biggest aquarium I have ever visited.
  多分、今まで訪れた水族館で一番デッカイです。


 
On the way back, we bought something we eat. In Okinawa 1Litter carton is not 1000ml but 946ml, because it came from 1 gallon.
  帰り道に食べ物を買いました。沖縄では1リットルパックは1000mlではなく、946mlです。ガロンから算出されているからです。1ガロンは3.785L だからあのサイズは4分の1ガロンってことかなぁ・・・


 
We took the unique highway and
  唯一の高速道路に乗り


 
ate dinner there. We had a wonderful time today.
 夕食を食べました。良い一日でした。

No comments:

Post a Comment