Thursday, October 8, 2015

8th Oct. Day off to make up 代休だぞ

Day off to make up
10月8日 代休だぞ


It was day off to make up for having worked at night during school excursion.
  修学旅行の代休でした。


I jogged around our house for 6.3 miles.
  家の近くを10km程走りました。


Since the time, that a railway crossing closes, is too long, the local old woman crossed it though it was closing.
  踏切が閉まっている時間が長いので、地元のおばあちゃんは踏切が閉まっていても無視して渡っております。この良く分からない状況に対応できた考え方と行動ですね~。6~10両編成の電車が4~6車線の踏切内を走る都会でこれをやれば大問題ですが、ここではOK~!?なぜバリバリ単線の飯田線踏切がこんなに長いのか意味が分かりません。不必要に前々から遮断機を閉めておいて、やっと通った電車は2両編成・・・。


I completed the wedding edition YAMANEKOs.
  結婚式バージョンの山ネコを完成させました。


I washed clothes.
  洗濯をしました。


I deposited US dollars, we left during our honeymoon, into my foreign bank account.
  自分のドル通帳に外貨預金をしました。新婚旅行で残した分です。


 
I haven’t washed my car for a long time.
  久しぶりに車を洗いました。


I ate lunch for a special service which is available only on a weekday. I forgot taking picture before I ate it.
  写真を食べる前に撮り忘れましたが、平日限定メニューを食べました。


I put gas in my car at the cheapest gas station in Suwa.
  諏訪の一番安いガソリンスタンドで給油しました。


My car is able to run for 846 km (500 miles) when I fill up.
  満タンにしたら846km走れるようです。


 
I enjoyed my special day off.
  代休を楽しみました。

No comments:

Post a Comment