Tuesday, November 24, 2015

24th Nov. Grilled Sweet Potato 焼きいもだぞ

Grilled Sweet Potato
11月24日 焼きいもだぞ

 
We had a grilled sweet potato party today.
  焼きいも大会がありました。


 
After we set woods on fire,
  材木に火をつけた後、


 
we put potatoes onto a charcoal fire,
  炭火の上にいもを置きました。


and then, we played for a short while.
  少し遊びました。


 
After 2 hours, we took our potatoes and
  2時間後、いもを取り出し、


 
ate them.
  食べました。


It was delicious and we had a precious time.
  とてもおいしく貴重な時間が過ごせました。

No comments:

Post a Comment