Thursday, November 5, 2015

5th Nov. Snow Mountain 雪山だぞ

Snow Mountain
11月5日 雪山だぞ

 
When I was jogging,
  ジョギング中に


 
I found that the mountain is covered with snow a little bit.
  山が少しだけ雪に覆われているのを見つけました。


 
The students’ council, which is in charge of sports, held a recreation called walk rally.
  運動委員会がウォークラリーを開催しました。
 



 
I took charge of an umpire of soccer game for the 3rd grade students.
  3年生のサッカー審判をしました。


 
We practiced singing song.
  歌の練習をしました。


 
We are making a decoration of sacred straw festoons hung with stripes of white paper.
  工作クラブで、しめ飾りを作っております。


 
I set up this old type heater.
  旧式ストーブを設置しました。


 
The 5th grade students left messages for the concert tomorrow. Thank you, we will stick it out!
  明日のコンサートへ向けて、5年生がメッセージを残してくれました。ありがとう!がんばります!


 
At last I broke this hanger. It can’t be helped because I’ve used it for more than 5 years.
  ハンガーが壊れました。5年以上使ったので仕方ないですねぇ・・・

No comments:

Post a Comment