Wednesday, January 13, 2016

13th Jan. Plum Blossom 梅の花だぞ

Plum Blossom
1月13日 梅の花だぞ


The temperature was minus 6 degrees this morning.
  朝はマイナス6度でした。


Every morning, I start working from opening windows and changing of air,
  毎朝、窓を開けて換気することから始めます。


and then close window and turn on this old type heater.
  そしてこの古いストーブをつけます。


The swimming pool froze a little.
  プールが少し凍りました。


When I was jogging,
  走っている時、


I found that this plum blossom started blooming, because it was very warm in the last 2 weeks yet, since yesterday it’s getting very cold. Oh poor plum blossom.
  梅の花が咲いているのを見つけました。ここ2週間暖かかったからでしょうが、昨日からとても寒くなりました。かわいそうに・・・。




We practiced a long jumping rope with the whole school students.
  全校で大縄とびの練習をしました。


At night I made one YAMANEKO doll and
  夜、山ネコ1体と


8 collars and bells.
  8つの首輪と鈴を作りました。

No comments:

Post a Comment