Monday, January 18, 2016

18th Jan. The first snow of this season 初雪だぞ

The first snow of this season
1月18日 初雪だぞ


 
At last we had a snowfall.
  遂に雪が降りました。初雪が年越した後なんて、こんな年は過去にありません・・・


 
When I arrived at school,
  学校について



 
We started snow shoveling immediately.
  すぐに雪かきを始めました。


 
We’ve started making our special snow slide. 2 years ago, we had huge snowfalls and could play with this snow slide a lot.
  特製滑り台を作り始めました。2年前凄く雪が降ったので、この滑り台でいっぱい遊べました。


 
I taught mat exercise to the 3rd grade students.
  3年生にマットを教えました。


 
We needed to snow shovel in the afternoon again.
  午後にまた雪かきをしなければなりませんでした。

No comments:

Post a Comment