Friday, July 1, 2016

1st Jul. Firefly ホタルだぞ

Firefly
7月1日 ホタルだぞ

 

We can see beautiful hydrangeas at school now.
  学校できれいなアジサイが見られます。

 

We made fried noodles.
  焼きそばを作りました。

 

I was forced to wait at a railway crossing.
  踏切で待たされました。めずらし~ぃ

 

We moved to Tatsuno city, where Tamami is working for, and
  Tamamiさんの職場である辰野町を訪れ、

 

I ordered this bowl of rice topped with chicken and eggs called firefly.
  ホタル丼を注文しました。

 

Tatsuno town is famous for a firefly.
  辰野町はホタルで有名です。

 



Following that we watched a great many fireflies at the park.
  その後、ホタル公園で大量のホタルを見ました。

 



We could watch fireflies flying a lot his year
  今年は飛んでいるホタルをたくさん見ました。

 
After we came back home, I drank INCA KOLA.
  帰ってインカコーラを飲みました。

No comments:

Post a Comment