Sunday, July 3, 2016

3rd Jul. The Lake Midori-ko みどり湖だぞ

The Lake Midori-ko
7月3日 みどり湖だぞ
After I made one YAMANEKO,
  一体の山ネコを作った後、
We visited the lake Midori-ko.
  みどり湖へ行きました。
Although the name Midori-ko is famous in Nagano, we haven’t visited there.
  みどり湖という名前は長野県では有名なのですが、行ったことがありませんでした。
Here is just a wild lake.
  ただの未開発な湖でした。
On the way back, we checked our nearest railway station called Midori-ko.
  帰りに最寄り駅のみどり湖駅を確認しました。
It takes us about 20 minutes on foot from our house.
  歩いて20分位です。前の家は最寄り駅徒歩4時間でしたから、近づきました!
After lunch,
  昼食の後、
I set the special equipment.
  特殊装置を設置しました。
We can hang our clothes
  洗濯物を
even if it’s raining.
  雨が降っていても干せます!! 

 

No comments:

Post a Comment