Wednesday, August 17, 2016

17th Aug. Fireworks 花火だぞ

Fireworks
8月17日 花火だぞ



I took the lecture for the special education license.
  特別支援免許の講習を受けました。



The content of the lecture was attractive but it’s too long. It will amount to 6 day, I participated in the summer vacation.
  内容は魅力的なのですが、長いのです・・。夏休み中、6日参加しました。



I have another one day left.
 後1日です。



On the way back, I visited this dentist. My filling came off.
  帰りに歯医者によりました。詰め物が取れたのです。



Following that, we moved to my house from Tamami’s parents’ house.
  その後、実家から、自宅へ移動しました。


The fireworks display was held near our house and we could see it from our rooms.
  花火大会が近所であって、部屋から見られるのです。








We enjoyed watching fireworks for 1 hour.
  1時間、花火を楽しみました。



Although Kaito was sleeping most of time, it was his first time to watch fireworks. At last he gained weight. He is more than 3000g now.
  Kaitoマンはほとんど寝ておりましたが、彼にとって初めての花火見物でした。ようやく体重が3000gを超えました。

No comments:

Post a Comment