Monday, October 24, 2016

24th Oct. Sukiyaki すき焼きだぞ

Sukiyaki
10月24日 すき焼きだぞ



Kaito is training his neck very hard every day.
  毎日Kaitoマンは首を鍛えております。



His maximum level is close to his ideal, Anpanman.
  最高の状態はアンパンマンに近いです!いいぞ~!!


After washing clothes,
  洗濯の後、


I measured sizes of a veranda.
  我が家のベランダを測りました。


I and Tamami had an acupuncture & moxibustion and
  親二人は鍼治療とお灸治療を受け、


Kaito was sleeping there.
  Kaitoマンは寝ておりました。



We enjoyed shopping and then
  買い物を楽しんで、



We weighed Kaito on the scale. He weighs nearly 7 kg (15 pounds)
  Kaitoマンの体重を測りました。7kg近くです。


Since it was a weekday today, we can order special menu for 500 yen, US$5.
  平日なので、食事が500円セットで食べられます。


Very cheap!
  とても安いです。



After that, we had sukiyaki, sliced beef and vegetables cooked at the table in a shallow pan, dinner with Tamami’s parents.
  その後、Tamamiさんの両親とすき焼きを食べました。


My aunt, Keiko, sent beef meet for sukiyaki to us. Thank you very much.
  伯母のKeikoおばちゃんが送ってくれました。ありがとうございました。楽しい夕食でした。

No comments:

Post a Comment