Sunday, October 2, 2016

2nd Oct. Local Festival 地区の祭りだぞ

Local Festival
10月2日 地区の祭りだぞ


After I washed our clothes,
  洗濯をした後、


I went for a jog.
  ジョギングに出かけました。


I met the same snake at the same place. Oh, it’s dead.
  同じヘビさんに同じ場所で会いました。おぉ~死んでいるのか~。


Following that we visited our local district’s festival.
  その後地区のお祭りに行きました。


We saw a lot of work of primary school and junior high schools’ students.
  小中学生の作品を見ました。


We ate curry & rice, rice cake and snacks, drank soft drinks for free.
  ただでたくさん飲み食いしました。


At a bingo game, I got this plant, cyclamen.
  ビンゴゲームでシクラメンを手に入れました。


Tamami got tissues boxes.
  Tamamiさんはティッシュの箱を、


Kaito got this light.
  Kaitoマンはライトをゲットしました。


After that we visited the nearest shrine and sent our gratitude of Tamami’s safe delivery and prayed Kaito’s great growth.
  近くの神社でTamamiさんの安産であったことの感謝を伝え、Kaitoマンの成長をお祈りしました。


We bought baby goods a little
  少し赤ちゃんグッズを買いました。

No comments:

Post a Comment