Friday, October 7, 2016

7th Oct. Bus バスだぞ

Bus
10月7日 バスだぞ


 
I moved to Matsumoto city center by car and then,
  松本に車で移動し、


 
took bus to my school. We have to support our students at public transportations maybe once in 3 months.
  バスに乗って学校へ行きました。たぶん3カ月に1回程、公共交通機関で子ども達を支援しなければならないのです。


 
The second grades students of high-school went school excursion to Ikeda Town by bus.
  高等部2年生はバスで池田町に出かけました。


 
I used to come here occasionally when I was in Azumino city.
  安曇野にいた時はちょくちょく来たものでした。


 
On the way back home, I took bus. Usually it takes me 30 minutes by car but when I take bus, the duration is 90 minutes. Oh my goodness. We need car because Nagano is rural district.
  帰りにバスに乗りました。普段、車で30分かかりますが、バスに乗ると90分かかります。長野県には公共交通機関がないからです。


 
Kaito got an Anpanman bracelet.
  Kaitoマンはアンパンマンの腕輪を手に入れました。

No comments:

Post a Comment