Thursday, November 3, 2016

3rd Nov. Weaning Ceremony お食い初めだぞ

Weaning Ceremony
11月3日 お食い初めだぞ


 
Since I have helium gas cylinder,
  ヘリウムガスのボンベを家で持っているので、


 
I can make a balloon anytime I want.
  いつでもガス風船が作れます。


 
Kaito was pleased and
  Kaitoマンは喜んで、


 
was playing with it for a while.
  しばらく遊んでいました。


 
Although it was a public holiday, I went to my workplace because
  祝日でしたが学校に行きました。


 
accidentally brought the key of my class back to my house last night.
  教室の鍵を誤って家に持って帰ってしまったからです・・・


 
Around noon we visited the hotel to
  昼頃、ホテルに行って


 
celebrate Kaito’s weaning ceremony.
  Kaitoマンのお食い初めを祝いました。


 
The oldest person, this time Tamami’s father was in charge, pretend to provide the baby with food. Actually Kaito has not been able to eat food yet; In Japan we have a weaning ceremony when the baby is around 100 days old. We wish for the baby’s well growth.
  年長者が生後100日の赤ちゃんに食べ物を与えるふりをします。実際食べられませんが、子どもの成長を願って行われます。


 
Following that, we visited the sports goods shops
  その後、スポーツ店に行って、


 
found nice shoes for Tamami’s father. We can buy them on the Internet, hahaha
  父さんの靴を見つけました。ネットで買います。はっはっは


 
Good job, Kaito!
  Kaitoマン良くがんばりました!

No comments:

Post a Comment