Wednesday, December 28, 2016

28th Dec. Second Anniversary and 5 Months 2周年と5カ月だぞ

Second Anniversary and 5 Months
12月28日 2周年と5カ月だぞ


 
Kaito didn’t use a pillow last night.
  昨夜Kaitoマンは枕を使いませんでした。


 
I haven’t stopped at the railway crossing for a long time.
  久しぶりに踏み切りで止まりました。


 
We had a farewell meeting for the student, who is moving to the school in Suwa city next month. Oh we miss you.
  来月から諏訪の学校へ転校する生徒の為に送別会を開きました。さみしくなります・・・。


 
We finished the second term at last, though in the other prefecture school finishes around Christmas. They did very well this term.
  ついに2学期が終わりました。他の県ではクリスマス辺りには終わってますが・・・。みなさんよくがんばりました!


 
I finished accounts and
  会計を終わらせ、


 
tidied my desk, drawer, then went back home.
  机引き出しをきれいにして帰りました。


 
We had a luxurious dinner party because
  豪華な夕食でした。なぜかと言うと


 
2 years have passed since we got married and it has been 5 months since Kaito was born.
  結婚2周年と、Kaitoマン5カ月記念だからです。


 ↑Kaito got Anpanman goods,
  Kaitoマンはアンパンマングッズを


 
Tamami got towels and I received beers.
  TamamiさんはタオルをTorojiro先生はビールをもらいました。

No comments:

Post a Comment