Monday, January 2, 2017

2nd Jan. The first sale 初売りだぞ

The first sale
1月2日 初売りだぞ


 
 
We went shopping.
  買い物に行きました。


 
At the first sale, I bought a portable DVD player.
  初売りでポータブルDVDプレイヤーを買いました。


 
The customer who bought more than US$40 can take these snacks.
  4,000円以上のお買い上げでお菓子のつかみ取りができます。

 
 
Kaito did it for the first time.
  Kaitoマン初挑戦。


 
Kaito caught them all ?!  I can say the staff took them for Kaito.
  Kaitoマンはこれだけ取りました!というよりお店の人が取ってくれました。


 
Following that we paid a visit to Arai shrine.
  阿禮神社にお参りに行きました。


 
 
Kaito drew a written fortune for the first time and it was modest luck.
  Kaitoマンは初めておみくじを引き、小吉でした。



Tamami drew luck and mine was considerable luck.
  Tamamiさんは吉、Torojiro先生は中吉でした。



We enjoyed shopping.
  たくさん買い物を楽しみました。


Kaito weighs more than 18 ponds.
  Kaitoマンは8.5kg以上です。


 
We visited the MAZDA car dealer. CX-5 is due for a safety check this month. 3 years have passed since I bought my car.
  マツダさんを訪れました。CX-5が今月車検を迎えます。新車を買って3年が経ちました。

No comments:

Post a Comment