Sunday, January 8, 2017

8th Jan. Warding off evil 厄除けだぞ

Warding off evil
1月8日 厄除けだぞ


 
After Kaito woke up,
  Kaitoマンが起きてから


 
we watched Anpanman TV program.
  アンパンマンの活躍を見ました。


 
When I was jogging along the Skypark,
  スカイパーク沿いに走っている時、


 
I saw the airplane.
  飛行機を見ました。


 
Good timing!
  グッドタイミングでした。


He can watch English movies in my car.
  Kaitoマンは英語の動画を車内で見られます。


 
At the Hourinji temple near my workplace,
  職場近くの宝輪寺で、


 
We returned talismans we bought last year, bought new one and then prayed for the safety of my family.
  去年かったお守りを返して、新しいのを買い、家内安全をお祈りしました。


 
Although I and Tamami drew written fortune the results were not so good. Kaito didn’t draw it because he got very good luck at Suwa taisha shrine.
  TamamiさんとTorojiro先生はおみくじを引きましたが、あまり良くありませんでした。Kaitoマンは諏訪大社で大吉を引いているので、やりませんでした。


 
At the resale shop,
  良品買館で、


 
I bought this Brown goods for US1$.
  100円でブラウングッズを買いました。


 
We visited the MAZDA car dealer and left my car for automobile inspection.
  マツダさんに行き、車検をお願いしました。


 
 
Oh, heavy snowfall again… I have to shovel snow.
  また大雪だ~除雪しなければ・・・

No comments:

Post a Comment