Monday, March 27, 2017

10th Mar. Exchange 交流だぞ

Exchange
3月10日 交流だぞ


 
It was snowing in the morning.
  朝、雪が降っておりました。


 
I worked until noon and then,
  お昼まで働いて、


 
I moved the Shiojiri driving license center and help Jeiku renewing his driving license.
  塩尻交通安全センターに行って、Jeikuさんの運転免許更新の手伝いをしました。


 
Since that officers are strange and crazy, Jeiku couldn’t succeed to renew his license this time, so I called to the main police office and complain a lot. They called to Shiojiri office and pointed out their faults. I think we can pass the exam next time.
  Jeikuさんの運転免許更新の為に塩尻交通安全センターに行きましたが、そこの役所仕事どっぷり職員のせいで今回は受かりませんでした。理由も説明せず何度も同じことを聞いてきたり、関係ない身長の記述間違い(フィート・センチ変換)を言ってきたり、2時間も聞いといて結局、母国の更新記録を取り寄せないとダメとか言うし、こちらが指摘したら「箱がなかっただけです、すみません」と言い訳しておりましたが、「不合格!」と書かれた箱にJeikuさんの書類を入れてやり取りしていたり・・・あまりにひどかったので、県警本部にご丁寧に名指しでお電話させていただきました。本部責任者Mさんから塩尻へ電話してもらい、特に配慮のなかった不透明なやり方に対する説明責任と「不合格箱」について指導してもらいましたので、次回は受かるでしょう。きっと担当職員は次回顔を見せられないでしょうが、こんな仕事をしているから市民の信頼が・・・あぁフィリピンに対しても日本の信頼が・・・


 
Following that they visited my house and met Kaito for the first time.
  その後、我が家へ行き、Kaitoマンと初めて会いました。


 
Rizu and Jeiku really wanted to visit Don Quixote grocery store maybe because they don’t have the store in Ina city.
  Rizu先生Jeikuさんはドンキホーテに行きたいようでした。伊那には無いからでしょう。


 
We always visit the reuse store Second Street when we visit Matsumoto.
  松本に来た時はいつもセカンドストリートに行きます。

No comments:

Post a Comment