Monday, March 20, 2017

20th Mar. Osaka2 (Visit to a grave) 大阪だぞ2墓参り

Osaka2 (Visit to a grave)
3月20日 大阪だぞ2墓参り


 
I rent a car in the morning.
  朝レンタカーを借りました。


 
My aunt and Kaito took a picture in front of aunt’s house.
  叔母の家の前で写真を撮りました。


 
I haven’t driven a car in Osaka for a long time.
  長い間大阪で運転していませんでした。


 
First we picked my parents and sister up,
  まず両親と金持ち力持ちのAkikoさんを迎えに行って、


 
then visit a grave in Nara. Kaito is the youngest of all of my relatives.
  墓参りに奈良へ行きました。Kaitoマンは親族の中で一番若いメンバーです。


 
Following that we had lunch at a restaurant.
  レストランで昼食でした。


 
We visited Toys”R”Us.Grandparents tend to buy everything which grandchild is watching.
  トイザラスに行きました。じいさんばあさんは孫が見ているもの全てを買ってしまう勢いです。


 
Kaito got very expensive Anpanman toys.
  Kaitoマンはめちゃくちゃ高いアンパンマンのおもちゃをいくつか買ってもらいました。


 
After that we visited Nara Park.
  その後、奈良公園に行きました。


 
 
 
It was Tamami’s second time (she visited here when she is in her junior high school), and of course was Kaito’s first time to visited Nara. It was my…maybe 100 times to come here, I always visited here when we visited our grave or we participate in a school excursion and so on.
  奈良公園に来るのは、Tamamiさんは中学校以来2回目、Kaitoマンはもちろん初めて、Torojiro先生は・・・たぶん100回目位です。墓参り、遠足、その他なんちゃらかんちゃらです。


 
Around 7 PM, I dropped of my family at my parents’ house and returned the car. We stayed at my parents’ house today.
  7時頃、実家に家族を下ろし、車を返しました。今日は実家に泊まりました。

 
My father Kazuo is a bold head and is very pleased at holding Kaito.
 Kazuoさんは禿げていて、Kaitoマンを抱っこできてとても喜んでおります。

No comments:

Post a Comment