Saturday, April 15, 2017

15th Apr. Nagano City 長野市だぞ

Nagano City
4月15日 長野市だぞ


 
I had an acupuncture and O2 capsule treatment.It was my first time to use O2 capsule.
  鍼治療を受け、酸素カプセルに入りました。酸素カプセルは初めてでした。


 
I didn’t feel anything hopefully something changes tomorrow.
  何も感じませんでしたが、明日何かが変わってくれると思います。


 
We moved to Nagano city, capital of Nagano prefecture.
  長野県の県庁所在地、長野市へ移動しました。


 
I was working at the printing company for 2 years after I graduate university.
  大学卒業後、2年間この印刷会社で働いていました。


 
First I visited Imoi district.
  芋井に行きました。


There is 2,000 year-old cherry tree called Jindai Zakura.
  樹齢2000年の神代桜があります。


 
Following that I visited Togakushi district, where I worked part-time at the buckwheat noodles restaurant.
  最初にバイトしていたお蕎麦屋さんを訪ねました。


 
Tamami and Kaito come here for the first time and maybe 5 years have passed since last time I came here.
  TamamiさんとKaitoマンは初めて来て、Torojiro先生が来たのもかれこれ5年位前になるかと思います。


 
Thank you for your hospitality.
  おもてなしありがとうございました。


 
This restaurant Ohkubono chaya owns YAMANEKO doll.
  大久保の茶屋には山ネコがいます。


 
Togakushi had a huge snow this season.
  戸隠にはたくさんの雪が降ったようです。


 
Following that we visited Zenkouji temple, national treasure.
  その後国宝善光寺に行きました。


 
Here is Big Hat hall where ice hockey competition was held in 1998 Nagano Olympics Game.
  長野オリンピックでアイスホッケー会場だったビッグハットです。


 
I got my athlete’s number and
  ゼッケンをもらって、


 
 
 
 
enjoyed sightsee there.
  ぶらぶらしました。


 
We enjoyed shopping at the second street and then,
  セカンドストリートに行って、


 
 
we arrived at our hotel around 7:30 PM at last.
  7時半頃やっと宿に着きました。


 
 
Kaito is a well-behaved baby when he is out.
Kaitoマンは外ではお行儀のよい子です。

No comments:

Post a Comment