Sunday, April 16, 2017

16th Apr. Nagano Marathon 長野マラソンだぞ

Nagano Marathon
4月16日 長野マラソンだぞ


 
We got up around 5 AM. My athlete’s number was very close to that of last year.
  5時頃起きました。ゼッケンは去年ととても近い番号でした。


 
This is my number last year.
  去年の番号です。


 
This hotel was very nice.
  よい宿でした。


 
Meals are pretty good!
  食事も最高でした。


 
Kaito is staring our meal.
  Kaitoマンは食事を眺めております。


 
It cost US$65/person include dinner and breakfast. Kaito was free. We will book here next year when I participate in the Nagano marathon.
  1人6,500円で、2食付き、Kaitoマンはただで、泣いた時の為に離れた部屋にしてくれました。来年マラソンに出る時もここに予約しようと思います。


 
This hotel is located in Kousyoku district and here is famous for an apricot. There are great many apricot trees.
  宿は更埴エリアにあって、そこは杏で有名です。たくさんの杏があります。


 
They also have beautiful cherry trees.
  桜の木もあります。


 
Around 6:30 AM, Tamami dropped me off at Yashiro railway station and I moved to start area in Nagano city by train.
  6:30頃、Tamamiさんに送ってもらい、屋代駅から長野市のスタート地点まで電車で行きました。


 
Tamami and Kaito enjoyed flower viewing around the hotel.
  TamamiさんとKaitoマンは宿付近の花見を楽しみました。


 
 
 
10,000 runners came together.
  1万人のランナーが集まりました。


 
I left my bag into container. They bring it to the goal point.
  荷物をコンテナに預けました。ゴール地点まで運んでくれます。


 
At 8:30 we started.
  8時半スタートしました。


 
Naoko Takahashi, gold medalist of Sydney Olympics Game in 2000,
  シドニー五輪金メダリストの高橋Qちゃんが応援に来てくれて、


 
She ran for 30km, 19 miles, with shaking hands with runners.
  30kmほど握手しながら走っていました。(サラ~~っと走り抜けて行ったのでよくわかりませんが、スタートで1万人全員見送った後に30kmも走ったそうで、ゴール地点に笑顔でいました。すごすぎです・・・)

 
 
 
 
 
The marathon course is always busy because 10,000 people are running.
  1万人が走っているのでコースはいつも渋滞でした。


 

We could enjoy flower viewing while we were running.
  走っている途中にお花見を楽しめました。




 
Thanks to the supporters I managed to finish the race.
  応援のお陰で何とか完走できました。

 
 
Although my time was very slow, very close to deadline, I didn’t feel pain compared with last year. Maybe because I changed my running form and I had O2 capsule treatment.
  タイムは足切りギリギリで遅かったのですが、去年に比べて痛みは感じませんでした。たぶん走り方を変えたのと、酸素カプセルに入ったからでしょう。



 
 
Anyway, I did it!
  とにかくフルマラソン完走しました。


 
I took bath immediately and
  すぐに風呂に入って、


 
enjoyed shopping at the second street. There are 4 second street shops in Nagano city.
  セカンドストリートで買い物をしました。長野市には4つ店があります。さすが県庁所在地。

No comments:

Post a Comment