Friday, August 11, 2017

11th Aug. Going back to Japan 帰国だぞ

Going back to Japan
8月11日 帰国だぞ


 
I’m leaving Hong Kong today.
  今日香港を経ちます。



I have to prepare to go back to Japan.
 帰国準備を進めなければなりません。




I finished the milk tea that Joey gave me when I arrived in Hong Kong on 4th Aug.
  Joeyさんが、8月4日香港に着いた時にくれたミルクティーを飲みました。


 
I can’t bring it back to Japan because my backpack is full.
  かばんがいっぱいなので持って帰ることができませんでした。




Around 10 AM, I went out and visited my favorite SEVEN ELEVEN to buy
  10時頃、お気に入りのセブンイレブンに




the umbrella which we cannot buy in Japan.
  日本で買えない傘を買いに行きました。


 
I bought a lot of souvenirs.
  今回はたくさんお土産を買いました。




Around 11 AM I checked out my hotel.
  11時頃チェックアウトしました。


 
The reception collected a receipt so I took a photo of it because they are doubtful and Chungking Mansions is the most dangerous mansion in Hong Kong.
  受付が領収書を集めるらしいので、写真を撮りました。ここの人は疑わしいのとChungking Mansionsは香港で一番危険なマンションだからです。




I went out for final sightsee and then
  最後の観光に出かけ、




I left Tsim Sha Tsui around 12:30.
  12時半ころ尖沙咀を出ました。 




I had lunch at Tsing Yi.
  青衣で昼食




Maybe be I enjoyed sea bathing there yesterday.
  たぶん昨日あそこで海水浴をしました。




I arrived at the airport at 1:30 PM, 2 hours before departure.
  1時半、出発2時間前に着きました。



 

After check in, I saw around the airpot.
  チェックインした後、空港をぶらぶらしました。




We don’t have a prayer room in Japanese airport.
  日本の空港に祈祷室はありません。




At 3:30 PM, I left Hong Kong at last.
  3時半についに香港を経ちました。


 
The lady happened to sit next to me, came from South Africa, is going to Japan to call on her husband taking training as a pilot in Narita. I gave No.499 YAMANEKO to Melanie and her baby Jordan.
  たまたま横に座った南アフリカから来た女性は成田でパイロット訓練を受けている旦那さんを訪ねていく所でした。No.499山ネコをMelanieさんと息子のJordan君にあげました。


 
It’s YAMANEKO’s first time to go to South Africa.
  南アフリカに山ネコが行くのは初めてです。




Around 9:30 PM, I came back to Japan.
  9時半頃日本に着きました。


 
I visited my favorite Chinese noodles restaurant around 11:30PM.
  11時半頃、天下一品に行きました。

No comments:

Post a Comment