Sunday, August 13, 2017

13th Aug. Sudden Gathering 突然の集まりだぞ

Sudden Gathering
8月13日 突然の集まりだぞ
 
 
I put up the SEVEN EEVEN umbrellas.
  セブンイレブンの傘をさしました。
 
 
 
Very cool!
  なかなかいけてます!
 
 
 
I jogged around my house and then,
  家の周りを走って、
 
 
 
played together with Kaito.
  Kaitoマンと遊びました。
 
 
 
We enjoyed Anpanman TV program.
  アンパンマンを楽しみました。
 
 
 
Around noon, suddenly Mr. Yajima called on us from Osaka. We always visit without appointment. We can say it is kinds of our rule. Host doesn’t have to prepare for the guest because we have no time, it’s good with each other.
  突然Yajimaさんが大阪から訪ねてきました。我々はいつも突然に訪れます。これは一種のルールで、ホストも時間がないので、色々準備する必要がありません。お互いに良いのです。「アメリカ人が急に連絡してきて、今からお前の家に行くわ~」だったり、逆にアメリカの西海岸に着いてから「明日東海岸に行くからお前の家に行くわ~」と言ってやったり、急な状況で、できることだけをやればお互い気をつかわなくてすみます。このやり方が世界標準にならないのが不思議でなりません。
 
 
 
We ate buckwheat noodles at my acquaintance’s restaurant.
  そばを知り合いの店で食べました。
 
 
We went sightseeing a little at Jouyama Park and
  少し観光をしました。城山公園と
 
Matumoto Castle then, he left for somewhere next. Thank you for visiting us and suddenly see you again!
  松本城を観光して、Yajimaさんは次のどっかへ流れていきました。 また突然会いましょう!
 
I enjoyed shopping with my family and went back home.
  家族で買い物をして帰りました。

No comments:

Post a Comment