Thursday, August 3, 2017

3rd Aug. Swimming Pool & Fountain プールと噴水だぞ

Swimming Pool & Fountain
8月3日 プールと噴水だぞ


 
I jogged in the morning.
  朝走りました。


 
Kaito is not allowed to climb stairs alone. Tamami or I open the gate.
  Kaitoマンは1人では階段を登らせてもらえません。親が柵を開けます。


 
Since he turned 1,
  1歳になったので、


 
We made his handprint and footprint.
  手形足形をとりました。


 
Compared with 1 month old, these are very big.
  1か月の頃に比べたらかなり大きいです。


 
Although I participated in a lecture,
  講義に参加しましたが、


 
I left there around noon to eat Chinese noodles.
  ラーメンを食べるために昼頃退席しました。


 
After that I came back home because the lecture was boring.
  ラーメンの後、講義がつまらないので家に帰りました。


 
 
 
 
 
Kaito tries to go beyond the back of a sofa.
  Kaitoマンはソファの背もたれを越えようとしています。


 
 
 
He must be a wild boy.
  野生児に違いない。


 
Kaito enjoyed the handmade swimming pool.
  Kaitoマンは手作りプールを楽しみました。


 
 
 
He crawled a lot in the pool and then,
  Kaitoマンはたくさんプールでハイハイして、


 
 
 
 
 
was staring a fountain for a long time.
  ずっと噴水をみつめていました。


 
I reinforced the pool.
  プールを補強しました。


 
When we were watching Anpanman,
  アンパンマンを見ている時、


 
he showed us his new deadly blow. Awesome!
  新しい必殺技を見せてくれました。すごい!!


 
 
After we ate dinner, I remember that
  夕食を食べた後に思い出しました。


 
I’m going abroad tomorrow. I have to prepare.
  明日海外に行くのでした。準備しなくては・・・


 
I always travel light.
  いつも軽装です。

No comments:

Post a Comment