Friday, August 4, 2017

4th Aug. Hong Kong 香港だぞ

Hong Kong
8月4日 香港だぞ


 
I played together with Kaito in the morning.
  朝、Kaitoマンと一緒に遊びました。


 
I left for Tokyo by bus around 9AM.
  9時頃東京へ向かいました。


 
Around noon, I arrived at Shinjuku and
  昼頃新宿について


 
ate my favorite Chinese noodles, Tenka Ippin.
  お気に入りの天下一品ラーメンを食べました。


 
I moved to the airport by train.
  電車で空港へ


 
Around 2:30 I arrived at Narita International Airport.
  2時半頃成田に着きました。


 
At the airport, I received a pocket-wifi. This is my first time to use it.
  空港で今回初めて使うポケットwifiを受け取りました。


 
I can use the Internet in Hong Kong.
  香港でネットが使えます。


 

 
Around 4:30 PM, I departed Narita.
  4時半頃、成田発でした。


 
The service of Hong Kong Airlines is good.
  香港エアーラインのサービスは良いです。


 
After 4 hours flight,
  4時間の移動の後、


 
I arrived in Hong Kong at 8 PM local time.
  現地時間8時に香港に着きました。


 
 
First I moved to Tsim Sha Tsui and checked in my hotel.
  まず尖沙咀に行き、ホテルにチェックインしました。


 
What a small room and it’s share shower room & toilet.
  なんて小さいんだ・・・トイレ・シャワー共同です。


Around 10 PM, Justin picked me up in the city center. He got a new car today. Very cool!
 10時頃、Justinさんが市街地まで迎えに来てくれました。彼は今日新しい車を買いました。おぉ~カッコいい~!!


we had late dinner together. Justin, Jayden and Joey are studying Japanese every Friday evening. We had very good conversation in English, Japanese and sometime in Chinese. I need to study Chinese.
  遅い夕食でした。Justinさん、Jaydenさん、Joeyさんは日本語授業を毎週金曜日に受けています。英語・日本語・少し中国語で良い会話ができました。中国語を勉強しなければなりませんね~。


They told me that the Chungking Mansions where my hotel belongs to is the most dangerous mansion in Hong Kong.
  彼らはtorojiro先生のホテルが入っているChungking Mansionsは香港で一番危険なマンションだと教えてくれました。ありがとうございます!気にしません()

No comments:

Post a Comment