Saturday, August 5, 2017

5th Aug. Sightsee around Jordan, Yau Ma Tei and Mong Kok 佐敦・油麻地・旺角付近の観光だぞ

Sightsee around Jordan, Yau Ma Tei and Mong Kok
8月5日 佐敦・油麻地・旺角付近の観光だぞ


Around 8 AM I went sightseeing around Tsim Sha Tsui.
  8時頃、尖沙咀付近を観光しました。


 
 
 
I couldn’t see a night view because I was so tired last night.
  昨夜はとても疲れていたので夜景を見られませんでした。



 
At first I walked in the shopping mall because it was very hot today.
  今日はとても暑かったので、ショッピングモールの中を歩きました。

 
 
On the way back to my hotel, I bought lunch at my favorite store last time I visited.
  帰り道に前回も来たお気に入りの店で昼食を買いました。


 
 
 
 
Since I complained about my booking content, they allowed me to change room without extra money.
  予約内容について文句を言ったので、追加料金なしで部屋を変えてくれました。


 
 
 
In the afternoon, I went sightseeing again along the Nathan Road.
  昼過ぎにNathan Road沿いに観光へ出かけました。


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
First I visited the Kowloon Park.
  初めに九龍公園に行きました。


Most of Hong Kong people live in mansions because their housing and land space shortage is serious problem.
  ほとんどの香港人はマンションに住んでいます。深刻な住宅不足土地不足です。


Hand spinner is very popular in Hong Kong as well.
  ハンドスピナーは香港でも大人気です。


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I went as far as Mong Kok and then returned.
  旺角まで行って折り返しました。


 
 
 
 
 
The girls’ street is very fan.
  女人街は面白いです。


 
Maybe these imitations are illegal in Japan, haha.
  たぶんこれら模倣品は日本では違法です。




 
 

 
 
Yet, these are much better than imitations in Tonga.
  でもトンガの模造品よりはよっぽどましです・・・()



 

 
On the way back, I took train.
  帰りは電車でした。


This is shower and toilet in my room.
  部屋のシャワーとトイレです。



I bought these souvenirs.
  これらの土産を買いました。

No comments:

Post a Comment