Monday, August 7, 2017

7th Aug. Sightsee around Sheung Wan, Central, Admiralty 上環・中環・金鐘付近の観光だぞ

Sightsee around Sheung Wan, Central, Admiralty
8月7日 上環・中環・金鐘付近の観光だぞ


I bought this magnet for Tamami yesterday.
  昨日Tamamiさんにこのマグネットを買いました。


 


Around 7 AM, I ate bread.
  7時頃、パンを食べました。


I was forced to move to the smaller room without bathroom and toilet.
  トイレシャワー共用の部屋へ移動させられました。


Although I texted to my Japanese travel agency and the travel agency said I can stay my room, the reception demanded for moving. This is Hong Kong.
  旅行代理店にメールして、代理店は今の部屋に留まれると言っていましたが、受付が移動を要求してきました。これが香港です。


My new room is not so bad.
  新しい部屋はそんなに悪くないです。


After I finished sightsee around my hotel,
  宿周辺の観光をした後、


I took train to Sheung Wan by train.
  電車で上環に行きました。


Sheung Wan and Central are very urban.
  上環と中環はとても都会です。



I ate Chinese noodles here.
  昼はここのラーメンです。


Maybe I will buy the Seven Eleven umbrella when I leave HK.
  多分セブンイレブンの傘を帰りに買うでしょう。


They use bamboo to build footholds.
  足場を組む時に、竹を使います。


I visited Hollywood Street and Cat Street.
  ハリウッドストリートとキャットストリートにきました。


Bruce Lee is very popular in HK.
  香港ではブルースリーが人気です。


The scenery of Central.
  中環の景色


There are great many people waiting for a cable car to get to the top of Victoria Peak.
  ビクトリアピークに向かうケーブルカーを待つ人であふれていました。


I didn’t take it because 3 years ago, I visited there.
  3年前そこに行ったので、今回は乗りません。


Scenery from Hong Kong Park.
  香港公園からの景色



Finally I got to the place related to Retrocession of Hong Kong.
  最後に香港返還に関する場所に来ました。


The ceremony was held here, Convention Center.
  記念式典がコンベンションセンターで行われました。



I watched the night show from the other side of Tsim Sha Tsui.
  尖沙咀と反対側からナイトショーを見て、


Around 9 PM, I came back to my hotel.
  9時頃宿に戻ってきました。







Junk Photos
その他の写真たち





No comments:

Post a Comment