Wednesday, August 9, 2017

9th Aug. China 中国だぞ

China
8月9日 中国だぞ

The article last time I visited China.


 
I left my hotel around 10 AM. China is very close to HK so there is no hurry.
  10時頃ホテルを出ました。中国は香港に近いのです。急がなくていいのです。



went sightseeing around Tsim Sha Tsui.
  尖沙咀付近の観光をしました。今から国外に行くのに、近所を散策してからって・・・()



I bought a hand spinner at the store owned by Indian for HK$10, US$1.5.
  インド人が経営しているあやしい店でハンドスピナーを150円で買いました。光ります。



I moved to Yuen Long by train and
  元朗まで電車で行き、



took bus to the border.
  国境までバスに乗りました。



Around 1 PM, I arrived at the border town, Lok Ma Chau.
  国境の町、落馬洲に1時頃着きました。



1:05 PM, I left HK and walked to China.
  1時5分に香港を離れ、歩いて中国に行きました。


 
1:15 PM, I arrived in China..
  1時15分に中国に着きました。



After short sightsee,
  短時間の観光の後、



I had lunch at the restaurant I visited 3 years ago.
  3年前に来た食堂で昼食を食べました。




Following that I enjoyed sightseeing to the different district from the place I visited 3 years ago.
  その後、3年前に行った場所とは違う方向に観光へ行きました。


 
Rental bicycle is popular now in China.
 レンタル自転車が流行っているようです。



Around 5 PM, I finished sightseeing and  
  5時頃観光を終え、



walked back to HK.
  香港に歩いて帰りました。


 
I like this place because I can walk across the border.
  この場所は国境を歩いて渡れるのでお気に入りです。



On the way back to Yuen Long I took the seat upstairs.
  元朗への帰りは2階席に座りました。


 
At Yuen Long
  元朗で、



had dinner with Justin and Jing.
  JustinさんJingさんと夕食でした。


I stayed Justin’s house. Thank you for inviting me.
  Justinさんの家に泊まりました。お招きいただきありがとうございます。

No comments:

Post a Comment