Tuesday, September 5, 2017

5th Sep. School Excursion 1 修学旅行だぞ1

School Excursion 1
9月5日 修学旅行だぞ1


 
We came together at school around 6 AM and left for a school excursion.
  朝6時頃に学校へ集まり、修学旅行に出かけました。


 
Our destination was Osaka.
  目的地は大阪です。


 
Oh, here is my home town. We ate Okonomiyaki.
  実家ではないか・・・お好み焼きを食べました。


 
We enjoyed sightseeing from our bus.
  バスの中から観光を楽しみました。


 
This is Confeitos (pointed sugar candy balls) museum.
  こんぺいとうミュージアムです。


 
Although the museum is next to my hometown, I didn’t know about it.
  こんぺいとうミュージアムは実家の隣町にありますが、知りませんでした・・・。


 
He is the Confeitos King the 2nd. His daughter is supposed to take over his post in the near future.
  彼はこんぺいとう王2世です。3世は彼の娘になる予定だそうです。


This is the highest building in Japan, Abeno Harukas, about 1000 feet high.
  日本一高いあべのハルカスです。300mあります。


 
I’ve been here before but
  以前来たことがありましたが、


 
It was my first time to get to the top floor of it, 60th floor.
  頂上60階に行ったのは初めてでした。

No comments:

Post a Comment