Sunday, October 1, 2017

1st Oct. Matsumoto Marathon 松本マラソンだぞ

 Matsumoto Marathon
10月1日 松本マラソンだぞ



In the early morning, Kaito and Tamami took me to Shiojiri railway station.
  早朝6時、KaitoマンとTamamiさんが塩尻駅へ送ってくれました。


 
I took train and
  電車に乗り、


arrived at Matsumoto around 7 AM.
  7時頃松本に着きました。


I did warm-up exercises and
  準備体操をして、


 
I checked my bag.
  荷物を預けました。


 
It was the first Matsumoto Marathon, memorial competition.
  記念すべき第1回大会です。


 
I thought that I can continue running about 3 to 6 miles because I felt little pain when I ran for only 2 miles last night.
  たぶん5kmから10kmまで走り続けられるだろうと思いました。昨夜たった2km走っただけで痛みがあったからです。


Actually as I ran longer, my right leg became better condition.
  実際、長く走るにつれて、右脚は調子が良くなり、


I managed to finish full marathon within time limit.
  肉離れでも何とか制限時間以内に42.195kmを走り切りました。


Reaching the goal was a miracle for me. In general it takes at least 1 month to recover from a pulled muscle. Only 1 week have passed since I had a pulled muscle. Maybe thanks to acupuncture, taping up and cheering. Hahaha~
  完走できたのは奇跡でした。一般的に肉離れは完治するのに1カ月と言われている所、まだ1週間しか経っていないのですから・・・鍼治療とテーピングそして応援のお陰です。


Although Kaito and Tamami came to cheer me we didn’t meet while running maybe because there were more than 10,000 runners.
  KaitoマンとTamamiさんが応援に来てくれましたが、走っている時には会えませんでした。多分10,000人以上のランナーがいたからでしょう。


Maybe Kaito doesn’t know what happened today.
  多分Kaitoマンは今日何が起こっていたか知りません。はっはっは

No comments:

Post a Comment