Sunday, February 4, 2018

4th Feb. Sled,Repair, Bean-scattering ceremonyそり・修理・豆まきだぞ

Sled,Repair, Bean-scattering ceremony
2月日 そり・修理・豆まきだぞ


 
We watched Anpanman in the morning.
  朝、アンパンマンを見ました。




After we ate rolled sushi,
  巻き寿司を食べ


Kaito wiped the table.
  台を拭きました。




Since Kaito was taking a nap in my car, I skied a little.  
  Kaitoマンが車で昼寝していたので、少しスキーをしました。




Although we were supposed to do sled, we mostly walked on snow because
  そりに来ましたが、ほとんど雪の上を歩いていました。




it was snowing heavily.
  吹雪いていましたから。


On the way back, we had lunch at Ohsama no gyouza (Kings dumpling) restaurant.
  帰りに王様の餃子で昼食でした。




We like the restaurant.
  この食堂がお気に入りです。




When we drive on the snowy road, our car gets dirty in Nagano due to calcium chloride.
  長野県で雪道を走ると、融雪剤の塩カルのせいで車が汚れます。




I wash my car every time.
  汚れよりサビが良くないので毎回洗車します。先日大雪予報の時、めざましテレビで、融雪剤の無い地域では塩をまくことでも同じ効果が得られます・・・と言ってましたけど、テレビで報道すると本気で塩まく人がいるのでしょうか・・・車の底に防錆剤塗ってない車ばかりの雪の少ない地域で道に塩まいたら車サビまくってえらいことに・・・
 わざと車をサビさせて買い替えさせて・・・経済効果を狙っているのでしょうか??




Kaito was watching me washing cars.
  Kaitoマンは車を洗っている姿を見ていました。




We enjoyed a bingo game and
  ビンゴと





shopping.
  買い物を楽しみました。





Kaito puts my favorite soup into shopping basket.
  Kaitoマンは買い物かごにTorojiro先生が好きなスープを入れてくれます。


 
While Kaito was watching TV,
  Kaitoマンがテレビを見ている時、





I repaired GT-R Kaito broke.
  Kaitoマンが壊したGT-Rを修理しました。


I did it.
  やり遂げました。





He can use it again.
  また使えます。





We did a bean-scattering ceremony. This is Japanese culture, on this day, we scatter parched beans to drive out bad luck and call in good luck (on the last day of winter according to the lunar calendar).  
 豆まきをしました。

No comments:

Post a Comment